Updated date:

Poem: Dear Hubber Friends

Author:
poem-dear-hubber-friends

Dear Hubber Friends

Dear Hubber Friends,

Tomorrow, I will start a new path,

A clumsy beginning that might prompt laughs,

Like a glass, half empty or half full,

My days will be shorter or longer,

My night won't save me in shining armor,

But the moon will be watching over me,

While the sun is fast asleep.


Sorry In Advance,

Because I might lose the chance to show up,

To celebrate your masterpieces when they have a new start,

I know they will have lives of their own,

And continue to grow and fight,

Like how your morning could be my night.


Thank You,

For welcoming and supporting me with open arms,

For sharing masterpieces from your hearts,

Each one has their own unique art,

Short, long, light, deep, simple, hard,

They all play significant parts.


Happy Writing,

It isn’t about many wins,

Because another's accolades could be a twin,

I appreciate your different souls,

Minds of impressive folds,

With stories untold.


Have A Good Day,

If you're having a hard time,

May everything turn out fine,

Know that your experiences make you wise,

Cheers, with a glass of wine,

Or if you prefer, water with fresh lime!


About The Poem

Just to clear things up although I like suspense, I will be starting my new job tomorrow, 23 April 2018. On the first day, maybe I won't work late hours and I don't know anything but I know this job will require me to work at a client's office until late at night. For now, that's all I know until I find out more details. I might be slow to catch up with your articles, poems and so on. Thanks again!

© 2018 Li-Jen Hew

Comments

Li-Jen Hew (author) on September 30, 2018:

Thank you so much Bill! You are welcome as well.

Bill Holland from Olympia, WA on September 30, 2018:

Best wishes on that new job. You have a strong group of friends on HP...some I know well..surrounding oneself with quality people will always pay dividends in life. Peace be with you always!

Li-Jen Hew (author) on June 13, 2018:

Hi Linda, I didn't notice your spelling mistakes and just read it as a whole. Haha. No worries. Get rest!

Linda Bryen from United Kingdom on June 13, 2018:

Sorry Li-Jen Hew, I had so many spelling mistakes in my previous comments, I have just seen it now. I am very particular with my spelling but maybe I was tired last night. Sorry once again.

Li-Jen Hew (author) on June 12, 2018:

Thank you and my pleasure Linda!

Linda Bryen from United Kingdom on June 12, 2018:

Hi! Li-Jen Hew, first of all I would lile to congratulate you in your new job. I jope it went ok. WI've only seen your lovely poem today and i feel honoured as i am one of the hubbers that you dedicated your beautifully written poem. Thank you very much.

Li-Jen Hew (author) on May 05, 2018:

Hhahaha...glad you found it amusing but it's a fact. Gotta sleep now. Good night! X)

Frank Atanacio from Shelton on May 05, 2018:

LOL.. that was a good come back...LOL..

Li-Jen Hew (author) on May 05, 2018:

Hahaha you can also print it out in case you're worried your name disappears lol.

Frank Atanacio from Shelton on May 05, 2018:

I don't want you to repeat it..I wanna see it in print... oh wait... if you do speak it.. it'll be in print.. oh, okay belay this comment

Li-Jen Hew (author) on May 05, 2018:

Hahahah don't worry about whether you're vain or not...let the actions speak. X) it's still there and I will repeat your name....Frank, Frank, Frank, Frank...Hope you enjoy that! X)

Frank Atanacio from Shelton on May 05, 2018:

Just checking to see if my name is still here... not vain... name.. my name... again not vain....

Li-Jen Hew (author) on May 05, 2018:

Hi Chitrangada, thanks so much for your comment and the wish...Hahah it's my pleasure to dedicate! :)

Chitrangada Sharan from New Delhi, India on May 03, 2018:

Wow! This is so beautifully expressed poem. I loved going through all your rhymes and lines, and especially this one.

‘—like how your morning could be my night’

Beautiful tribute to fellow Hubbers.

Congratulations for your new job, and wish you all the best. Work is priority, of course.

Thanks for sharing!

Li-Jen Hew (author) on April 29, 2018:

Lol Frank...whether that's vain, up to you to decide X)....you are welcome to see your name as many times as you want! XP

Frank Atanacio from Shelton on April 28, 2018:

yep... check on this hub again.. just to see my name... vain? ha ha

Li-Jen Hew (author) on April 28, 2018:

Hey Hari....sorry for the late reply. Thanks...the community on HP is great! :)

Hari Prasad S from Bangalore on April 23, 2018:

Coolest and a genuine dedication. Who doesn't love dedications? Lovely.

- Hari

Li-Jen Hew (author) on April 23, 2018:

I see! :) ...you've got an e-mail from me by the way. Read yours. Thanks.

manatita44 from london on April 22, 2018:

One of my favourite places. East Kuching, kuala Lumpur ... I once had a friend there.

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Lol. Thanks for that! :) You too! X)

Frank Atanacio from Shelton on April 22, 2018:

oh yeah I forgot... don't be a Cry-Baby...:)

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Hi Manatita. Thank you so much! I am from Malaysia! Haha, I know I didn’t mention this on HP. All the best to you too and you’re welcome! :)

manatita44 from london on April 22, 2018:

A charming, cute, beautiful and extremely touching piece, Li-Jen Hew. Where are you?

Wishing you all the best in your future endeavours.

Appreciate the mention. Buen suerte!

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Thank you very much Jodah! Yeah, I’ll remember all of you! :)

John Hansen from Queensland Australia on April 22, 2018:

Li-Jen, congratulations on the new job. How exciting! You must give your work priority but I hope to see you still contributing both your wonderful poetry as well as commenting here on Hub Pages, whenever you have the time. Good luck.

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Haha thanks Frank! I will need luck as well! Pleasure to meet you too. :)

Frank Atanacio from Shelton on April 22, 2018:

Good luck, I know you won't need it.. but put it in your back pocket just in case... and do you the best way you can... thanks for spending time with us... it was a pleasure.. oh and nice poem to... :)

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Hello Mary, I will try to catch up with HP but slowly. I've just included an explanation below the poem. Thanks for your comment!

Li-Jen Hew (author) on April 22, 2018:

Hello Sean, thank you so much! It's my pleasure to write this poem for you all although there is the sad truth. I have added a brief explanation above for the poem. See you too!

Mary Norton from Ontario, Canada on April 22, 2018:

What a lovely poem but wait, are we not going to see you here again? Too bad as we will truly miss your lovely soul but whatever new path you take, I wish you success.

Ioannis Arvanitis from Greece, Almyros on April 22, 2018:

My beloved, little sister (allow me to call you so after some things we shared) Li-Jen, thank you from my heart for this beautiful piece of your heart. It is one of the noblest poems I've ever read! It is a sample of your talent but more of your Noble Heart! Thank you for it is an honour to me as to the other Hubers.

I send you my wishes for the best start of your new chapter in your life. My Prayers will be beside you, and we will communicate in other ways too.

Love will Bless you!

Sean